Obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
I.
Základné ustanovenia
1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné
podmienky“) sú vydané:
FLASH GROUP, s. r. o.,
IČO:36256749
DIČ: 2021756407
so sídlom: Jeruzalemská 44, 917 01 Trnava
zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, oddiel
Sro, vložka č. 14410/T.
Kontaktné údaje:
email obchod@peknypes.sk
telefón +421903380329
www.peknypes.sk
(ďalej len „predávajúci“)
2. Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a
povinnosti predávajúceho a fyzickej osoby, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu mimo
svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, alebo v rámci svojej
podnikateľskej činnosti (ďalej len: „kupujúci“) prostredníctvom webového
rozhrania umiestneného na webovej stránke dostupného na internetové adrese www.peknypes.sk
(ďalej je „internetový obchod“).
3. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou
súčasťou kúpnej zmluvy. Odchýlne dojednanie v kúpnej zmluve má prednosť pred
ustanoveniami týchto obchodných podmienok.
4. Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v
slovenskom jazyku.
II.
Informácie o tovare a cenách
1. Informácie o tovare, vrátane uvedenia ceny jednotlivého
tovaru a jeho hlavných vlastností sú uvedené u jednotlivého tovaru v katalógu
internetového obchodu. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty,
všetkých súvisiacich poplatkov a nákladov za vrátenie tovaru, ak tento tovar zo
svojej podstaty nemôže byť vrátený obvyklou poštovnou cestou. Ceny tovaru
zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v internetovom obchode.
Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie kúpnej zmluvy za individuálne
dohodnutých podmienok.
2. Všetka prezentácia tovaru umiestnená v katalógu
internetového obchodu je informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný
uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadom tohoto tovaru.
3. V internetovom obchode sú zverejnené informácie o
nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácia o nákladoch
spojených s balením a dodaním tovaru uvedené v internetovom obchode platí len v
prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
4. Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nie je možné navzájom
kombinovať, ak sa nedohodne predávajúci s kupujúcim inak.
III.
Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy
1. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných
prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na
internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory), hradí kupujúci sám. Tieto
náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
2. Kupujúci vykonáva objednávku tovaru týmito spôsobmi:
prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, ak vykonal
predchádzajúcu registráciu v internetovom obchode,
vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.
3. Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet
kusov tovaru, spôsob platby a doručenia.
4. Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené
kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle
kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo Potvrdiť objednávku. Údaje uvedené
v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Podmienkou platnosti
objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a
potvrdenie kupujúceho o tom, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami.
5. Bezodkladne po obdržaní objednávky zašle predávajúci
kupujúcemu potvrdenie o obdržaní objednávky na emailovú adresu, ktorú kupujúci
pri objednaní zadal. Toto potvrdenie je automatické a nepovažuje sa za
uzavretie zmluvy. Prílohou potvrdenia sú aktuálne obchodné podmienky
predávajúceho. Kúpna zmluva je uzavretá až po prijatí objednávky predávajúcim.
Oznámení o prijatí objednávky je doručené na emailovú adresu kupujúceho. /
Bezodkladne po obdržaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o
obdržaní objednávky na emailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal.
Toto potvrdenie sa považuje za uzavretie zmluvy. Prílohou potvrdenia sú
aktuálne obchodné podmienky predávajúceho. Kúpna zmluva je uzavretá potvrdením
objednávky predávajúcim na emailovú adresu kupujúceho.
6. V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v
objednávke nemôže predávajúci splniť, zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu
pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a
kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením kupujúceho o prijatí tejto
ponuky predávajúcemu na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných
podmienkach.
7. Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné.
Kupujúci môže zrušiť objednávku, pokým nie je kupujúcemu doručené oznámenie o
prijatí objednávky predávajúcim. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky na
telefónnom čísle predávajúceho alebo elektronickou správou na email
predávajúceho, obe uvedené v týchto obchodných podmienkach.
8. V prípade, že došlo ku zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar za túto celkom zjavne chybnú cenu ani v prípade, že kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto obchodných podmienok. Predávajúci informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí kupujúcim na emailovú adresu predávajúceho.
IV.
Zákaznícky účet
1. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej v
internetovom obchode môže kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo
svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru. Kupujúci
môže objednávať tovar tiež bez registrácie.
2. Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní
tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje
uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný
aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní
tovaru sú predávajúcim považované za správne.
3. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským
menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií
nevyhnutných k prístupu do jeho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie
zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.
4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho
účtu tretím osobám.
5. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v
prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie nevyužíva, či v prípade,
kedy kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy a týchto obchodných
podmienok.
6. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť
dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a
softwarového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardwarového a
softwarového vybavenia tretích osôb.
V.
Platobné podmienky a dodanie tovaru
1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru
podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci zaplatiť nasledujúcimi spôsobmi:
bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho:
IBAN: SK50 0900 0000 0051 8450 3894
Banka: Slovenská sporiteľňa
Swift kód: GIBASKBX
bezhotovostne platobnou kartou
bezhotovostne prevodom na účet predávajúceho prostredníctvom
platobnej brány GoPay,
dobierkou v hotovosti pri prevzatí tovaru,
v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere na
prevádzke,
v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere na
výdajni zásielok.
2. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť
predávajúcemu náklady spojené s balením a dodaním tovaru v zmluvnej výške. Ak
nie je ďalej uvedené výslovne inak, rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklad
spojený s dodaním tovaru.
3. V prípade platby v hotovosti je kúpna cena splatná pri
prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do ….
dní od uzavretia kúpnej zmluvy.
4. V prípade platby prostredníctvom platobnou brány
postupuje kupujúci podľa pokynov príslušného poskytovateľa elektronických
platieb.
5. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho
zaplatiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej sumy na bankový účet
predávajúceho.
6. Predávajúci nepožaduje od kupujúceho vopred žiadnu zálohu
či inú obdobnú platbu. Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovaru nie je zálohou.
7. Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný
vystaviť kupujúcemu pokladničný doklad. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú
tržbu u správcu dane online, v prípade technického výpadku potom najneskôr do
48 hodín.
8. Tovar je kupujúcemu dodaný:
na adresu určenú kupujúcim v objednávke
prostredníctvom výdajne zásielok na adresu výdajne, ktorú
kupujúci určil,
osobným odberom v prevádzkarni predávajúceho.
9. Voľba spôsobu dodania sa vykonáva v priebehu objednávania
tovaru.
10. Náklady na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe
odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení
objednávky predávajúcim. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe
zvláštneho požiadavku kupujúceho, znáša kupujúci riziko a prípadné dodatočné
náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
11. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať
tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať
tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar
doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci
povinný zaplatiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady
spojené s iným spôsobom doručenia.
12. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný
skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek vád toto bezodkladne
oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu nasvedčujúceho
neoprávnenému vniknutiu do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu
prevziať.
13. Predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru.
Daňový doklad je odoslaný na emailovú adresu kupujúceho./Daňový doklad je
priložený k dodávanému tovaru.
14. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo ku tovaru zaplatením
celej kúpnej ceny za tovar, vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím
tovaru. Zodpovednosť za náhodnú stratu, poškodenie či zničenie tovaru prechádza
na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal kupujúci
povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.
VI.
Odstúpenie od zmluvy
1. Kupujúci, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu mimo svoju
podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť aj
bez uvedenia dôvodu.
2. Lehota pre odstúpenie od zmluvy predstavuje 14 dní
odo dňa prevzatia tovaru,
odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru, ak je predmetom
zmluvy niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí
odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru, ak je predmetom
zmluvy pravidelná opakovaná dodávka tovaru.
3. Kupujúci nemôže okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy:
o poskytovaní služieb, ak boli splnené s jeho
predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty pre odstúpenie od
zmluvy a predávajúci pred uzavretím zmluvy oznámil kupujúcemu, že v takom
prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy a ak došlo k úplnému poskytnutiu
služby,
o dodávke tovaru alebo služby, ktorých cena závisí na
výkyvoch finančného trhu nezávisle na vôli predávajúceho a ku ktorému môže
dôjsť v priebehu lehoty pre odstúpenie od zmluvy,
o dodaní alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá
v čase uzavretia zmluvy, ktoré môžu byť dodané až po uplynutí tridsiatich dní a
ktorých cena závisí na výkyvoch trhu nezávislých na vôli predávajúceho,
o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania
kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre
jedného kupujúceho,
o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj
tovaru, ktorý bol po dodaní vzhľadom na svoju povahu nenávratne zmiešaný s iným
tovarom,
o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý nie je vhodné
vrátiť z dôvodov ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého
ochranný obal bol po dodaní porušený,
o dodávke zvukových záznamov, obrazových záznamov,
zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru, ak sú predávané v
ochrannom obale a kupujúci tento obal rozbalil,
o dodávke novín, periodík alebo časopisov s výnimkou predaja
na základe dohody o predplatnom a predaji kníh nedodávaných v ochrannom obale,
o dodávke elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči,
ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom kupujúceho a kupujúci
vyhlásil , že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohoto súhlasu stráca
právo na odstúpenie od zmluvy,
v ďalších prípadoch uvedených v § 7 ods. 6 zákona č.
102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní
služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov predávajúceho v znení neskorších predpisov.
4. Pre dodržanie lehoty pre odstúpenie od zmluvy musí
kupujúci odoslať prehlásenie o odstúpení v lehote pre odstúpenie od zmluvy.
5. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť
vzorový formulár k odstúpeniu od zmluvy poskytovaný predávajúcim. Odstúpenie od
kúpnej zmluvy zašle kupujúci na emailovú alebo doručovaciu adresu predávajúceho
uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci potvrdí kupujúcemu
bezodkladne prijatie formulára.
6. Kupujúci, ktorý odstúpil od zmluvy, je povinný vrátiť
predávajúcemu tovar do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Kupujúci znáša náklady
spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to i v tom prípade, ak tovar nemôže
byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovnou cestou.
7. Ak odstúpi kupujúci od zmluvy, vráti mu predávajúci
bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od odstúpenie od zmluvy, všetky peňažné
prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho prijal, a to rovnakým
spôsobom. Predávajúci vráti kupujúcemu prijaté peňažné prostriedky iným
spôsobom len vtedy, ak s tým kupujúci súhlasí a ak mu tým nevzniknú ďalšie
náklady.
8. Ak kupujúci zvolil iný než najlacnejší spôsob dodania
tovaru, ktorý predávajúci ponúka, vráti predávajúci kupujúcemu náklady na
dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu
dodania tovaru.
9. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, nie je predávajúci
povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci
tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
10. Tovar musí vrátiť kupujúci predávajúcemu nepoškodený,
neopotrebovaný a neznečistený a ak je to možné, v pôvodnom obale.
11. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z
dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo
dodávateľ tovaru prerušil výrobu alebo dovoz tovaru. Predávajúci bezodkladne
informuje kupujúceho prostredníctvom emailovej adresy uvedenej v objednávke a
vráti v lehote 14 dní od oznámení o odstúpenie od kúpnej zmluvy všetky peňažné
prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy
prijal, a to rovnakým spôsobom, poprípade spôsobom určeným kupujúcim.
VII.
Práva z vadného plnenia
1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovaru pri prevzatí
nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v dobe, kedy kupujúci
tovar prevzal:
má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojedali, a ak chýba
dojednanie, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo
ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy
predávajúcim vykonanej,
sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie predávajúci
uvádza alebo ku ktorému sa tovar tohoto druhu obvykle používa,
tovar zodpovedá akosti alebo prevedeniu dohodnutej vzorky
alebo predlohy, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky
alebo predlohy,
je tovar v zodpovedajúcom množstve alebo hmotnosti a
tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
2. Ak sa vada prejaví v priebehu šiestich mesiacov od
prevzatia tovaru kupujúcim, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí.
Kupujúci je oprávnený uplatniť práva z vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného
tovaru v dobe dvadsať štyri mesiacov od prevzatia. Toto ustanovení sa nepoužije
u tovaru predávaného za nižšiu cenu pre vadu, pre ktorú bola nižšia cena
dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, u použitého
tovaru pre vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar
mal pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
3. V prípade výskytu vady môže kupujúci predávajúcemu
predložiť reklamáciu a požadovať:
ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť:
bezplatné odstránenie vady tovaru,
výmenu tovaru za nový tovar,
ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť:
primeranú zľavu z kúpnej ceny,
odstúpiť od zmluvy.
4. Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy,
ak má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni
tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady,
ak nemôže tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady
alebo vád po oprave,
ak nemôže riadne tovar užívať pre väčší počet vád tovaru.
5. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek
prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie možné, prípadne i v sídle alebo
mieste podnikania. Spotrebiteľ môže reklamáciu uplatniť aj u osoby určenej
predávajúcim. Ak reklamáciu spotrebiteľa vybavuje osoba určená predávajúcim,
táto môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním opraveného tovaru, inak reklamáciu
postúpi na vybavenie predávajúcemu. Predávajúci je povinný kupujúcemu vydať
písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie
a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o dátume
a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej
trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
6. Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním
poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho
právach vyplývajúcich z vadného plnenia. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa,
ktoré z práv vyplývajúcich mu z vadného plnenia si uplatňuje, je Predávajúci
alebo ním poverený pracovník alebo určená osoba povinný určiť spôsob vybavenia
reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do troch pracovných dní odo
dňa uplatnenia reklamách, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje
zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu
vybavenia reklamácie sa reklamácia vrátane odstránenia vady musí vybaviť ihneď,
pričom v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie
reklamácie vrátane odstránenia vady však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné
porušenie zmluvy a kupujúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo
na výmenu tovaru za nový tovar. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje
moment, kedy dôjde prejav vôle kupujúceho (uplatnenie práva z vadného plnenia)
predávajúcemu.
7. Predávajúci písomne informuje kupujúceho o výsledku
reklamácie, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
8. Právo z vadného plnenia kupujúcemu nepatrí, ak kupujúci
pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.
9. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na
náhradu účelne vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením
reklamácie. Toto právo môže kupujúci u predávajúceho uplatniť v lehote do
jedného mesiaca po uplynutí záručnej doby.
10. Voľbu spôsobu reklamácie a jej vybavenia, ak je viacero
možností, má kupujúci.
11. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z
vadného plnenia sa riadia § 499 až 510, § 596 až 600 a § 619 až 627 zákona č.
40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov a zákonom č.
250/2007 Z. z., o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
12. Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so
zodpovednosťou predávajúceho za vady upravuje reklamačný poriadok
predávajúceho.
VIII.
Doručovanie
1. Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu
vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej pošty.
2. Kupujúci doručuje predávajúcemu korešpondenciu na
emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci doručuje
kupujúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte
alebo v objednávke.
IX.
Mimosúdne riešenie sporov
1. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so
žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil
jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.
Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho (mimosúdneho)
riešenia sporu u subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na
žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal
do 30 dní odo dňa jej odoslania. Týmto nie je dotknutá možnosť spotrebiteľa
obrátiť sa na súd.
2. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporou z kúpnej
zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom: Prievozská 32, 827
99 Bratislava, IČO: 17 331 927, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať
na adrese Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor
medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Prievozská 32, 827 99
Bratislava 27, alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo adr.@soi.sk. Internetová
adresa: https://www.soi.sk/. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúcu
sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri
riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy.
Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj
Pekárska 23, 917 01 Trnava 1
Odbor výkonu dozoru
tt@soi.sk
tel. č. 033/321 25 27, 033/321 25 21, fax č. 033/321 25 23
3. Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so
sídlom Mlynské nivy 44/a, 827 15 Bratislave, internetová adresa:
http://esc-sr.sk/ je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu
a Rady (EU) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov
on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES
(nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
4. Predávajúci je oprávnený k predaji tovaru na základe
živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej
pôsobnosti príslušný Okresný úrad odbor živnostenského podnikania. Slovenská
obchodní inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad
dodržiavaním zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších
predpisov .
X.
Záverečné ustanovenia
1. Všetky dojednania medzi predávajúcim a kupujúcim sa
spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou
zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, strany sa dohodli, že vzťah sa riadi
právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce
z všeobecne záväzných právnych predpisov.
2. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný
žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení zákona č. 250/2007 Z.z. o
ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
3. Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä
autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, filmov, grafiky,
ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, prináleží predávajúcemu. Je
zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť
bez súhlasu predávajúceho.
4. Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v
dôsledku zásahu tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho
použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového
obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku
a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám
umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať programové vybavenie alebo
ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo
jeho časti či softwarové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s
jeho určením či účelom.
5. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná
predávajúcim v elektronickej podobe a nie je verejne prístupná.
6. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či
dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu
účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
7. Prílohou obchodných podmienok je vzorový formulár pre
odstúpenie od zmluvy.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 13.12.2021, Posledná zmena 07/2022.